dijous, 22 d’octubre del 2009

PR-CV 1.- Culla-Vilafranca-Culla

Ruta planificada a ultima hora, en el cibercafe del Bar El Sol. Decidirem que millor forma de començar la temporada d'eixides que començant pel PR numero 1. La ruta la vam descarregar de la web de conselleria

Decidim, en bon criteri, agafar el tot terreny i deixar-lo en el punt 2, que on es desvia el GR-7 que va a Vistabella. Una volta deixat el cotxe, enfilen una forta baixa fins que travessem el riu Sec. A l'altre costat ens espera una pujada que ens porta fins el mas Nou, tambe conegut com Escola del Canto. Lloc on es conserva una antigua escola rural, que pot servir de refugi per a passar la nit. En aquest punt es creua amb el sender que ve desde Benassal i que fa cap al Moli del Pas (PR-CV 294).

Abans d'aplegar a aquest punt tenim que puja per un barranc on la senda quasi no existeix i les marques son un poc dificil de vores; pero aixi es l'aventura.

Despres agarrem per un assegador fins que apleguem a la Font del Coll d'Ivol, on entrem una pista que ens portara fins Vilafranca, atravessant boscos de pins que teniem algun que altre rovello o alguna poteta de perdiu.
Entrem a Vilafranca, per la zona denominada la Cova de Forcall on hi han uns torraderos, i una ultima pujada sorpresa al poble. Passem pel mig del mercat i a esmorzar....

I aci be la gran sorpresa del dia. Segons conselleria Culla i Vilafranca, sense perdres, hi han 13 kms. Si el cotxe el deixem al km 3. Cotxe-Vilafranca son 10 km. Doncs de cap manera. Cotxe-Vilafranca 13 kms.
Tornada pel mateix cami, pero en una pujada final que ens deixa morts. Total 26 kms, 6 hores de cami, algo rojets del sol i rascats de les arxilagues. Bonica ruta. No vam pensar de portar camera aixi que hem piratejat unes fotos d'un xaval de Vistabella en un blog interessant http://meskmuntanya.blogspot.com/